enpl

Konferencja Marketing w Kulturze

Ogólnopolska konferencja „Marketing w kulturze. Komunikacja – trendy – praktyka”, Gdańsk 19 – 20 lutego 2016

Do wygłoszenia prelekcji, dyskusji i opisów studiów przypadku zapraszani są praktycy, zajmujący się wdrażaniem strategii komunikacji w instytucjach kultury i skuteczną promocją projektów kulturalnych. O komentarze poproszono obserwatorów życia kulturalnego w Polsce i na świecie – dziennikarzy, badaczy kultury, socjologów, twórców.

Relacja z konferencji

 

Wśród prelegentów konferencji byli m.in.: Jassie Hunt zajmująca się komunikacją i marketingiem w Tate Modern i Victoria&Albert Musuem w Londynie, Natalia Hatalska, Katarzyna Bik z Muzeum Narodowego w Krakowie, Agnieszka Kwiecińska – rzeczniczka Konkursu Chopinowskiego 2015, Kazimierz Monkiewicz oraz Aleksandra Stańczuk z Narodowego Centrum Kultury, Olga Wysocka z Instytutu Adama Mickiewicza, Zuzanna Stańska z Moiseum, Łukasz Maźnica z ekultura.org, Anna Król z GoCulture, Marcin Niewęgłowski z Socjomanii, prowadzący bloga CreativeIndustries.co, czy Artur Jabłoński, twórca bloga arturjablonski.com.

Podczas spotkania zostały poruszone m.in łączenie skutecznej promocji kultury w on- i offline, przegląd najnowszych badań dotyczących marketingu kultury, zmiany w uczestnictwie w kulturze, odbioru kultury, „Co po wielkim otwarciu? – jak prowadzić skuteczną strategie promocyjną w nowych instytucjach kultury?”, „Biznes a kultura? Gdzie przebiega granica?”, studia przypadków dotyczące nowych narzędzi, a także inspirujące pomysły na promocję (również z zagranicy).

Drugi dzień to całodniowe szkolenia, które  odbywały się pod patronatem programu Kadra Kultury Narodowego Centrum Kultury oraz szkoleń prowadzonych przez IKM. Przygotowane tematy to m.in.: „Media społecznościowe w promocji instytucji kultury. Narzędziownik”, „Webdevelopment. Jak zbudować serwis internetowy”, „Współpraca z mediami”, „Strategia społecznościowa w instytucji kultury”.

Program konferencji „Marketing w kulturze. Komunikacja – trendy – praktyka” 2016

Piątek, 19 lutego, 2016

Panel I: Trendy w marketingu kultury w Polsce i zagranicą

9.00 – 9.10 Powitanie: Aleksandra Szymańska – Dyrektor IKM, Kazimierz Monkiewicz – Zastępca Dyrektora NCK

9.10 – 9.40 Skuteczna promocja online i offline w kulturze na świecie – Natalia Hatalska

9.40 – 10.10 Promocja i komunikacja polskich projektów kulturalnych | Dyskusja: Natalia Hatalska, Maciej Marcisz (Business&Culture), Katarzyna Bik (Muzeum Narodowe w Krakowie), Aleksandra Stańczuk  (Narodowe Centrum Kultury). Prowadzenie: Marta Szadowiak.

10.10 – 10.25 Blogi kulturalne i instytucje kultury – budowanie kultury uczestnictwa | Grzegorz D. Stunża (Pracownia Edukacji Medialnej Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego, www.edukatormedialny.pl)

10.25 – 10.55 Konkurs Chopinowski 2015 w Internecie i mediach społecznościowych | Agata Kwiecińska (Konkurs Chopinowski)

10.55 – 11.15 Promocja polskiej kultury zagranicą na przykładzie kampanii Rok Turcji w Polsce i Polski w Turcji | Patrycja Wysocka (Instytut Adama Mickiewicza)

11.15 – 11.30 Przerwa kawowa

Panel II: Skuteczna strategia komunikacji instytucji kultury na przykładzie muzeów

11.30 – 12.30 Jak promować sztukę współczesną na przykładach projektów Tate Modern i Victoria&Albert Museum | Jessie Hunt (wykład w języku angielskim)

12.30 – 13.30 Co po wielkim otwarciu? Jak prowadzić skuteczną strategię promocyjną w nowych instytucjach kultury? | Muzeum Emigracji w Gdyni (Karolina Grabowicz – Matyjas), Zachęta Narodowa Galeria Sztuki (Justyna Markiewicz), Muzeum Sztuki Nowoczesnej (Marcel Adino Velez), prowadzenie: Artur Jabłoński

13.30 – 14.15 Przerwa obiadowa

Panel III: Biznes i kultura. Najciekawsze studia przypadków marketingu kultury

14.15 – 14.30 Jak zmierzyć sukces festiwalu? Spontaniczne i strategiczne kształtowanie marek festiwalowych | dr Marcin Poprawski (Uniwersytet Adama Mickiewicza)

14.30 – 15.00 Biznes a kultura. Gdzie przebiega granica? | Max Fuzowski (Business&Culture), Anna Król (GoCulture), Marcin Niewęgłowski (Socjomania, CreativeIndustries), Izabela Sadowska (Lubimy Czytać), prowadzenie: Marta Szadowiak (Projekt PR)

15.00 – 15.15 Prezentacja badania mediów społecznościowych Sentione z IKM. Kto, co i jak mówi o wydarzeniach kulturalnych? Monika Serafin, Marta Bednarska (Instytut Kultury Miejskiej), Jagoda Prętnicka (Sentione)

15.15 – 15.30 – Przerwa kawowa

Panel IV: Nowe narzędzia – studia przypadków. Inspirujące pomysły na promocję kultury

15.30 – 15.45 Strona www wizytówką instytucji | Dominik Pokornowski (haipaa.com)

15.45 – 16.00 Nietypowe akcje na Facebooku i nie tylko | Justyna Łukasik (Warsztat PR)

16.00 – 16.15 Wirtualne muzeum | Michał Pałasz (Muzeum Erotyzmu)

16.15 – 16.30 Przykłady kampanii promujących projekty technologiczne w muzeach | Zuzanna Stańska (Moiseum)

16.30 – 16.45 Innowacje w promocji instytucji kultury w Polsce i na świecie | Łukasz Maźnica (ekultura.org)

16.45 – 17.00 – Dlaczego ludzie uczą się tańczyć? | Artur Jabłoński (arturjablonski.com)

17.00 – 17.15 – Zakończenie

Osoby kontaktowe: Marta Bednarska (Instytut Kultury Miejskiej): marta.bednarska@ikm.gda.pl, Monika Serafin (Instytut Kultury Miejskiej): monika.serafin@ikm.gda.pl.

 

Podziel się:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Flickr
  • YouTube
  • Pinterest